2010. október 9., szombat

Gemenc - Cserenctől Szomfováig

Mielőtt ráfordulnánk a Cserenchez vezető útra, megcsodálhatjuk Decs egyik műemlék jellegű épületét
Felső-Lassi-tó
A Szomfovai Delta
1968-ban épült a napjainkra üzemen kívül lévő Szomfovai szárnyvonal 3km hosszú pályája, melyből 2km-t még a nyolcvanas években felbontottak. Ez a szakasz kötötte össze a fővonalat a Szomfovai "településsel".
A legszebb gemenci mellékág a Rezéti-Holt-Duna, amely a csanádi átvágással 1893-ban vált Gemenc leghosszabb, 14,7 km hosszúságú mellékágává
A Lovas-fok vagy Reitman-fok egy mesterséges fok, amely a Decsi-Nagy-Holt-Dunát köti össze a Rezéti-Holt-Dunával. Egy halász csinálta, vájatta ki, hogy ez vezesse át az áradást az egyik holt Dunából a másik holt Dunába, melyik összeköttetésben volt az élő Dunával.
A Lovas-foki híd - Gemenc régi fahídjaiból már csak egy-kettő van mutatóban, nem bírták a mai járművek súlyát, ezért helyüket beton átereszek vették át
Egyedül, magányosan...
Bárkarakodó - Egykor ide jártak a halkereskedők, itt vásárolták fel a bárkában tárolt halat, ma egy kisebb rét őrzi a nevét
Decsi-Nagy-Holt-Duna - Természetes úton lefűződött holtág a Duna jobb parti hullámterén
A Decsi-Kis és Nagy-Holt-Dunát összekötő Pap-fok, amelyet egy Pap nevű árendás vájatott.Szomfova, azaz az egykori Asszonyfalva, ahol már 1331-ben kőtemplom állott

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.